اطلاعات عمومی اینترنت


الفاظ جدید اینترنت را برای استفاده عزیزانی که مثل من تازه وارد هستند و روی پرسیدن ندارند خدمتتان عرض می کنیم. لازم به ذکر است که این اطلاعات بسیار کلی و ساده است .در صورت علاقه به منابع دیگر مراجعه کنید و یا بفرمایید بیشتر در مورد آن توضیح داده شود.

وب سایتWeb Site هر صفحه ای است که شما آن را اینترنت می بینید. از Yahoo  و gmail  گرفته تا سایت های خبری و دانشگاهها و سایت های اجتماعی و….

دامین Domain ثبت کردن نامی است که برای وب سایتتان انتخاب می کنید مانند.www.adabkadeh.com معمولا هزینه آن ( در حدود 10 دلار به بالا ) بصورت سالانه دریافت می شود و در صورت عدم پرداخت ممکن است دیگران نامِ سال قبلِ شما را برای خودشان ثبت کنند.

هاستینگ Hosting اجاره فضایی است که فایل ها, مطالب, عکس های و دیگر اجزایی که برای دیدن صفحه شما لازم است در آن قرار می گیرد. معمولا هزینه آن (از5$به بالا) را بصورت ماهیانه باید بپردازید.

بلاگ یا وبلاگ Weblog وب سایتی است که در مطالب آن بصورت مداوم اضافه می شوند. و معمولا آخرین مطلب بالای دیگر مطالب قرار می گیرد. بسته به حجم کار بلاگ می تواند چندین نویسنده, ویراستار, و مدیر داشته باشد.

فوروم forum شبیه بلاگ است با این تفاوت که معمولا یک عنوان به صورت مختصر یا حتی سئوال باز می شود و همگان روی آن بحث می کنند. طول هر بحث ها معمولا بیش از خودِ مقدمه است.

ویکی Wiki ساختار دیگری است که در آن یک مطلب توسط چندین نفر و به مرور زمان کامل می شود. یعنی شما وقتی متن را خواندید و احساس کردید می توانید آن را بسط دهید, آن را باز می کنید و به دلخواه خودتان تغییرش می دهید. به دلیل باز بودنِ ویکی ها, کنترل کیفیت آن بسیار مهم و سخت است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *