یکی شدن آغاز است. با هم بودن پیشرفت است. با هم کار کردن موفقیت است


“یکی شدن آغاز است. با هم بودن پیشرفت است. با هم کار کردن موفقیت است. “~ هنری فورد

جالب است به مراحلی که گروهی از افراد برای تشکیل یک تیم متحد حرکت می کنند را مرور کنیم.
گام اول هنری فورد برای تشکیل گروه جمع کردن افراد به گرد هم است. این روابط با فرهنگ ها و روش های خاص ، مانند مدینیت ، صبر ، با دقت گوش دادن , احترام تسهیل می شود. ممکن است شما فکر کنید علاقه مشترک با همکاری یکسان است ، اما من شاهد بسیاری از موارد بوده ام که گروهی از افراد با داشتن یک هدف مشترک به دلایل عدم تمایل به  کنار گذاشتن تفاوت در سبک ها ویا بخشش اشتباهات یک دیگر در همکاری شکست خورده اند. برای همکاری موفق باید انعطاف پذیر، قادر به بخشیدن اشتباه های افراد و مایل به دادن فرصت دوباره به آنها باشید. کینه و دیگر شکل های تعصب ناقوس مرگ همکاری های مولد هستند.

“احترام متقابل” چسب پیوند تیم با هم است و بدون آن نمی توانید گروه را با هم نگه دارید. تیم هایی که بر اساس “من می توانم شما را نابود و شما می توانید من را نابود کنید پس بهتر است با هم کنار بیاییم ” با یکدیگر کار می کنند, در برابر فشار کار مقاوم نیستند و افراد از بودن درفضای مسموم آنها لذت نمی برند. نگه داشتن گروه با هم ، بدون بیان سخنان نیشدار یک پیشرفت واقعی است. نادر است چنین گروهی بیابید که موثر و یکپارچه کار می کند. پیشنهاد من این است که شما منتظر نشوید تا آن را پیدا کنید ، در عوض با بالا بردن سطح معیارهای شخصی خود سعی در ساختن آن داشته باشید. سعی کنید مورد ظلم قرار نگیرید ولی هرگز به انجام “تاکتیک های شیطانی” برای به سرانجام رساندن کارتان نروید. هرچقدر اوضاع بد بود شما آقا/خانم منش و با وقار رفتار کنید.
اگر موفق به نگه داشتن گروه با هم در طول زمان در لحظه های خوب و بد شدید, می توانید ادعا کنید که تیم شما یک تیم موفق است. و چنانچه هنری فورد به زیبایی گفت: ” همکاری با یکدیگر موفقیت است.” هنگامی که یک تیم با هم کارکرد, احترام و اعتماد به سختی به دست آمده را با تغییرات در تنظیمات , تاکتیک ها , از دست دادن یا افزایش از اعضای تیم ویا با بالا و پایین شدن فشار کار به خطر نمی اندارد.
اگر شما دوستی دارید, در یک خانواده زندگی می کنید و یا در یک شرکت کار می کنید, اهمیت واقعی پیام هنری فورد را می دانید. مسامهه در هر یک از این نقاط باعث گسسته شدن تار و پود تیم شما خواهد شد و برعکس به اتکا بر هر کدام از این نقاط , موفقیت شما در رسیدن به تیم پویا وهماهنگ را در برخواهد داشت.

انتخاب با شما است!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *