چگونه از کودک خود در بیرون از منزل مراقبت کنیم


1) عمده راه ارتباط نوزاد با جهان گريستن است. نبايد بگذاريد كه گريه نوزاد طولاني شود. بهتر است هنگام گريه، به سرعت علت آن را پيدا كنيد. نوزاد گريه مي كند زيرا ممكن است گرسنه باشد، كثيف باشد، يا آنكه قسمتي از بدنش (معمولا معده ) درد دارد.  اگر او را بلند كرديد و كمي راه برديد و اثر نكرد، پوشكش را عوض كنيد. اگر گريه قطع نشد، ببينيد آيا هوا خيلي گرم يا خيلي سرد نيست؟ شايد لباس ضخيم، بدن او را مي خورد، يا شايد خوابش مي آيد. پس اگر در مهماني هستيد هر چه سريعتر به منزل خود برگرديد و با حوصله نوزاد را آرام نماييد و مطمئن باشيد كه بازگشت شما به منزل، كسي را ناراحت نخواهد كرد.

2) يك نوزاد به سه نوبت خواب در روز نياز دارد. پس بايد برنامه خروج از منزل را به گونه اي تنظيم نماييد كه به خواب او لطمه وارد نشود. اگر در زمان  استراحت نوزاد  به مهماني ، جشن تولد و … برويد، مطمئنا او به سبب خستگي، بي وقفه گريه خواهد كرد. نوزاد براي خوابيدن، به مكاني آرام و تاريك احتياج دارد. اگر در مهماني هستيد، نمي توانيد از ميزبان و بچه هاي او توقع داشته باشيد كه همگي در سكوت فرو روند، تا نوزاد شما بخوابد. اگر آن مكان شلوغ است، بهتر است مودبانه عذر خواهي نماييد و به منزل برگريد.

3) هنگام رانندگي حتما براي كودك خود از صندلي بچه استفاده كنيد و همچنين از اينكه درست نصب شده باشد، اطمينان حاصل كنيد. اگر دوستي از شما خواست كه بچه او را به گردش ببريد، حتما صندلي مخصوص را از او بخواهيد، در غير اين صورت بچه را نپذيريد.

4) به گردش بردن بچه با كالسكه، راحت و مطمئن است، البته بايد به غير از فرزندتان حواستان، به پا، پشت و پهلوي ديگران نيز باشد. مراقب باشيد به ديگران اصابت نكنيد و موجب رنجششان نگرديد. اگر ناگهان كالسكه كودك شما با كسي برخورد كرد، بلافاصله عذر خواهي كنيد.

5) بچه ها معمولا به سرعت به بيماري هاي مسري مبتلا مي شوند. اگر كودك شما به بيماري واگيردار مبتلا شد، كودك را تا زماني كه خطر سرايت برطرف نشده باشد در خانه نگه داريد و از بردن بچه به مهد كودك، پارك و مهماني خودداري كنيد. رعايت اين مساله هم به نفع كودك شما و هم سايرين است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *