چگونه کودکی پاکیزه داشته باشیم


1) تا زماني كه فرزندتان چگونگي كنترل خود را ياد بگيرد، روزي چندبار پوشكش را عوض كنيد. اگر اين عمل را مرتب انجام ندهيد، ممكن است مجراي ادراري، مثانه و كليه نوزاد عفوني شود و از طرفي پوست بدنش دچار سوختگي شود. پس به محض آنكه پوشك كثيف شد، به تعويض آن اقدام نماييد تا نوزادتان پاكيزه، سلامت و خوشحال باشد.

2) با بو كردن ناحيه از زمان تعويض آگاه خواهيد شد. هيچ كس دوست ندارد كه بچه اي با بوي نامطبوع در اطرافش پرسه بزند، پس هميشه حواستان به تعويض به موقع پوشك باشد.

3) نگهداري از نوزاد بسيار سخت و پيچيده است و مي تواند والدين را از پا در آورد. اگر دوست يا از اعضاي فاميل والدين نوزاد هستيد، با كمك در تعويض پوشك بچه مي توانيد خدمت بزرگي به آنها بكنيد.

4) از آنجا كه يك كودك، حدودا به 6000 پوشك نياز دارد، و با توجه به عواقب زيست – محيطي و آثار زيان بار آن بر طبيعت، در انتخاب پوشك دقت كنيد.  پوشك ساده در طبيعت تجزيه مي شود و پوشك هاي كامل به سبب استفاده از پلاستيك در آن، قابل برگشت به طبيعت نيستند.

5)  تعويض سريع پوشك بچه از وظايف والدين است، البته عمل كردن به اين وظيفه نبايد باعث شود كه رفتاري غير اصولي در پيش بگيريد. اگر در مهماني هستيد، بهتر است قبل از تعويض، از ميزبان بخواهيد كه خودش جايي مناسب به شما پيشنهاد بدهد.

6) متاسفانه در ايران ما شاهد پرتاب شدن پوشك در كنار جاده ها هستيم. اگر مي خواهيم از اين به بعد با چنين منظره هاي زشتي روبرو نشويم، بهتر است از خودمان شروع كنيم.اين ميسر نمي شود، جز آنكه هميشه مجهز سفر كنيم.  مثلا كيسه اي براي زباله داشته باشيم تا در مكاني مناسب تخليه زباله بياندازيم.

7) يكي از مهمترين دغدغه هاي والدين، چگونگي كار كردن روده هاي كوچولويشان است. “ديروز سفت بوده”، “امروز شل”! اما يادتان باشد كه اين دغدغه شماست و مطلب مناسبي براي گفتگو سر ميز شام و در مقابل ديگران نيست.

8 ) همه آدمها عاشق نوزادي تميزند كه بوي خوبي داشته باشد. بعضي ها براي حمام كردن نوزاد سينك آشپزخانه را به وان حمام ترجيح مي دهند. زيرا اولا به علت آنكه ايستاده اند فشار كمتري به كمرشان وارد مي شود، و ثانيا تسلط بيشتري به نوزاد داردند. اما اگر در مهماني هستيد، مطمئنا نمي توانيد از صاحبخانه توقع داشته باشيد كه سينك آشپزخانه را براي شستن نوزاد شما آماده كند. پس بهتر است قبل از هر كاري از آنها بپرسيد كه كدام روش از نظر آنها بهتر است. وان هاي كوچك كودك كه در فروشگاههاي لوازم نوزاد موجود است، گزينه مناسبي براي حمام كردن نوزاد در منزل ديگران است. اگر يكي از اين وان هاي كوچك را هميشه در صندوق عقب ماشين خود داشته باشيد، مي توانيد در صورت نياز نوزاد را استحمام نماييد.

9 ) نبايد توقع داشته باشيد كه در منزل اقوام و دوستانتان لوازم مورد نياز شما از جمله: شامپو بچه، حوله، زير انداز وجود داشته باشد. اين وسايل هميشه بايد همراه شما باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *